Słowniczek:
-
sprzedający - Łukasz Szymański prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Elektro-Global Łukasz Szymański z siedzibą w Bralinie przy ul. Kępińskiej 17, NIP 619-181-38-74, REGON 301228180,
-
klient – osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać zamówienia lub korzysta z innych usług sklepu internetowego (w tym również konsument).
-
konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
-
sklep internetowy/sklep - serwis internetowy dostępny pod adresem www.elektro-global.pl, za pośrednictwem którego klient może zakupić od sprzedającego towary,
-
towary – rzeczy ruchome, prezentowane w sklepie internetowym, mogące być przedmiotem umowy sprzedaży,
-
formularz rejestracji – usługa dostępna na stronie internetowej sklepu, za pomocą której klient podając swoje dane osobowe, tworzy konto użytkownika, przy użyciu którego może dokonywać zakupu towarów,
-
formularz zamówienia - usługa dostępna na stronie internetowej sklepu, za pomocą której klient nie posiadający konta użytkownika, może dokonać zakupu towarów,
-
regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.
I.
/Postanowienia ogólne/
-
Sklep internetowy prowadzony jest przez sprzedającego.
-
Niniejszy regulamin określa zasady zawierania pomiędzy sprzedającym a klientami umów sprzedaży towarów, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania przez klientów ze sklepu internetowego.
-
W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Regulamin skierowany jest do wszystkich klientów sklepu internetowego. Klient zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji niniejszego regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
-
Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej sklepu, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art.71 kodeksu cywilnego.
-
Informacja o cenie podawana na stronie sklepu internetowego ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez klienta wiadomości e-mail, o której mowa w postanowieniu III ust. 5 regulaminu. Po skutecznym złożeniu zamówienia cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych towarów.
-
Zdjęcia towarów umieszczane są na stronie sklepu internetowego w celach przykładowych i służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich modeli.
-
Klienci mają możliwość zakupu towarów pośrednictwem sklepu internetowego niezależnie od tego czy dokonali rejestracji poprzez wypełnienie formularza rejestracji i założenie profilu.
-
Warunkiem skutecznego złożenia zamówienia, jest podanie dokładnych danych adresowych przez klienta, oraz wskazanie numeru telefonu lub adresu e – mail, pod którym możliwy będzie kontakt ze strony sprzedającego.
II.
/Zakres zasady i warunki korzystania ze Sklepu Internetowego/
-
Warunkiem korzystania z usług sklepu internetowego jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie klient akceptuje treść regulaminu.
-
Informacje podane w formularzu rejestracji oraz w formularzu zamówienia powinny być zgodne z prawdą oraz aktualne. W przypadku podania informacji nieprawdziwych lub nieaktualnych, sprzedający nie ma obowiązku realizowania zamówienia.
-
Sprzedający podejmuje wszelkie możliwe środki techniczne i organizacyjne, zapobiegające pozyskaniu i modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych podawanych podczas rejestracji oraz podczas składania zamówień.
-
Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a) korzystania z usług oferowanych przez sprzedającego w sposób nie powodujący zakłóceń w funkcjonowaniu sklepu internetowego, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
b) niepodejmowania działań mających na celu wejście w posiadanie informacji niejawnych, będących w posiadaniu sprzedającego;
c) korzystania z usług oferowanych przez sprzedającego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami;
d) korzystania z usług oferowanych przez sprzedającego w sposób nieuciążliwy dla pozostałych klientów oraz dla sprzedającego, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i innych przysługujących im praw,
e) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
f) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa.
-
Sprzedający może pozbawić klienta prawa korzystania z serwisu, w przypadku podania nieprawdziwych danych w formularzu rejestracji lub formularzu zamówienia lub w przypadku stwierdzenia naruszenia obowiązków, o których mowa w punkcie 4 powyżej. Klient, który został pozbawiony prawa do korzystania z usług sklepu internetowego, nie może dokonać ponownej rejestracji bez uprzedniej zgody sprzedającego.
-
Skuteczne dokonanie zamówienia możliwe jest jedynie w przypadku, gdy wybrany przez klienta towar jest dostępny w magazynie sprzedającego. Informacja o dostępności znajduje się na podstronie internetowej, odnoszącej się do konkretnego towaru. W przypadku nieskutecznego złożenia zamówienia, wynikającego z niezgodności informacji podanych na stronie, z rzeczywistym stanem magazynowym sprzedającego, Klient jest informowany o tym fakcie i ma możliwość zmiany zamówienia w całości lub w części. W przypadku niemożliwości wykonania zamówienia, wobec braku dostępności wybranego towaru, sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od całości lub części umowy, a zamówienie zostanie w całości lub części anulowane, o czym klient otrzyma informację drogą elektroniczną, na podany przez niego adres e – mail. Dokonana przez klienta zapłata za zamówiony towar, który nie może zostać dostarczony, zostanie przez sprzedającego zwrócona w terminie 7 dni od dnia skutecznego poinformowania klienta o niemożliwości zrealizowania zamówienia.
III.
/Składanie zamówień/
-
Zamówienia na towary dostępne w sklepie internetowym są składane za pośrednictwem formularza zamówień, dostępnego na stronie sklepu.
-
Złożenie zamówienia za pośrednictwem formularza zamówień jest możliwe przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 13:00, w soboty, niedziele oraz w święta będą realizowane nie wcześniej niż w następnym dniu roboczym. Przesyłki do klientów są wysyłane do godziny 13:00.
-
W przypadku dokonania przez klienta rejestracji w sklepie internetowym, złożenie zamówienia następuje poprzez zalogowanie się na stronie sklepu, dodanie towaru do koszyka i potwierdzenie woli złożenia zamówienia. W przypadku braku dokonania przez klienta rejestracji, warunkiem złożenia zamówienia jest dodatnie towaru do koszyka, wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki towaru oraz podjęcie innych czynności technicznych w oparciu o wyświetlane klientowi komunikaty lub informacje.
-
Wysłanie zamówienia przez klienta (zatwierdzenie przyciskiem „Wyślij zamówienie”) stanowi ofertę klienta złożoną sprzedającemu co do zawarcia umowy sprzedaży, zgodnie z treścią regulaminu.
-
Po wysłaniu zamówienia klient otrzymuje potwierdzenie przyjęcia jego oferty drogą elektroniczną (potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji), na wskazany przez niego adres poczty e-mail. Po otrzymaniu ww. potwierdzenia dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży zamówionych przez klienta towarów.
-
Klient ma prawo zrezygnować z zamówienia przed otrzymaniem od sprzedającego potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Oświadczenie woli o rezygnacji z zamówienia, powinno być wysłane do sprzedającego drogą elektroniczną na adres biuro@elektro-global.pl.
IV.
/Ceny i dokonywanie płatności/
-
Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu:
a) podawane są w złotych polskich,
b) zawierają podatek VAT,
c) nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy.
-
Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca od chwili otrzymania przez klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
-
Klient ma prawo wyboru sposobu płatności za zamówiony towar:
a) gotówką, osobie działającej w imieniu przewoźnika, któremu sprzedawca powierzył dostawę zamówionego towaru (płatność za pobraniem),
b) przelewem bankowym przed dostawą.
-
W przypadku wyboru przez klienta metody płatności w formie przedpłaty, brak otrzymania płatności na rachunek sprzedającego w terminie 3 dni od złożenia zamówienia, spowoduje jego anulowanie. Płatności za pośrednictwem przelewu bankowego powinny być dokonywane na rachunek bankowy Sprzedającego:
Właściciel rachunku: Elektro-Global Łukasz Szymański
Alior Bank S.A., numer rachunku: 52 2490 0005 0000 4500 9069 8128
-
Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
-
Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
V.
/Realizacja zamówień/
-
Po otrzymaniu przez klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez sprzedającego.
-
Termin realizacji zamówienia powinien wynosić od 1 do 3 dni roboczych i jest zależny między innymi od:
a) wybranego przez klienta sposobu płatności – w przypadku wyboru opcji „przedpłaty” realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu na rachunku bankowym sprzedającego wpłaty za towar oraz za dostawę;
b) dostępności towaru;
Termin wskazany w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu może zostać przekroczony z przyczyn związanych z możliwymi trudnościami w realizacji zamówienia.
-
Koszt wysyłki towaru ponosi klient i jest on doliczany do ceny za wybrany towar.
-
Produkty są dostarczone pod wskazany adres za pośrednictwem firmy przewozowej DPD lub Poczty Polskiej. Przewidywany czas dostawy towaru przez przewoźnika to 1 dzień roboczy od dnia następującego po nadaniu przesyłki. Termin ten może ulegać zmianom w związku z okolicznościami leżącymi po stronie przewoźnika, na które sprzedający nie ma wpływu.
-
Klient, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania należy, w obecności kuriera, sporządzić protokół szkody, który wraz z ewentualną reklamacją powinien zostać niezwłocznie przesłany do sprzedającego.
-
Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 30 dni roboczych, po tym terminie klient jest uprawniony do anulowania zamówienia, poprzez przesłanie do sprzedającego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej.
-
Zamówienia są realizowane według kolejności ich otrzymania aż do wyczerpania zapasów.
-
Do każdej przesyłki dołączany jest dowód zakupu (faktura VAT lub paragon fiskalny). W przypadku, gdy klient jest płatnikiem podatku VAT i chce otrzymać fakturę powinien zaznaczyć okno w formularzu rejestracyjnym „Chcę otrzymać fakturę VAT”.
VI.
/Uprawnienie do odstąpienia od umowy przez klientów będących konsumentami/
-
Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni.
-
Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży na adres sprzedającego.
-
Wskazany powyżej termin 10-dniowy liczony jest od dnia, w którym nastąpiło wydanie towaru przez przewoźnika.
-
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą, a klient będący konsumentem jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, co oznacza, że oświadczenie o odstąpieniu będzie uznane za nieskuteczne w przypadku, gdy okaże się, że zwrócony towar posiada uszkodzenia mechaniczne, zabrudzenia lub gdy występują w nim braki elementów które stanowią jego integralną część, chyba że powyższe nastąpiło w wyniku niezgodności towaru z umową w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
-
Zwrot wzajemnych świadczeń, powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu 14 dni.
-
Zwracany przez klienta towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu, w miarę możliwości towar powinien być opakowany w oryginalne opakowanie. Towar powinien być zwrócony wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami oraz dokumentami wydanymi przy jego sprzedaży na adres sprzedającego.
-
Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi klient.
VII.
/Uprawnienia konsumentów w przypadku niezgodność towaru z umową/
-
Sprzedający jako sprzedawca odpowiada wobec klienta będącego konsumentem za niezgodność z umową sprzedaży towaru zakupionego przez tego klienta, w zakresie określonym ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
-
W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ogranicza uprawnień klienta jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz.271 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).
-
W przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego towaru z umową, klient będący konsumentem ma prawo złożenia pisemnej reklamacji. Reklamacja powinna zostać złożona w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym klient dowiedział się o niezgodności towaru z umową, nie później jednak niż w terminie dwóch lat od dnia wydania towaru.
-
Podstawą reklamacji może być w szczególności dostarczenie innego towaru niż zamawiany, nieprawidłowe skompletowanie zamówienia, lub dostarczenie niewłaściwej liczby towarów.
-
W przypadku skorzystania z tego prawa należy wypełnić formularz reklamacji oraz odesłać wraz z reklamowanym towarem oraz dowodem zakupu (paragonem albo fakturą).
-
Sprzedający zastrzega sobie prawo 14 dniowego okresu rozpatrzenia reklamacji od chwili otrzymania towaru od klienta, a o podjętych czynnościach zobowiązuje się informować klienta.
-
W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść klienta istnieje możliwość wymiany reklamowanego towaru na inny lub zwrot należności na konto bankowe wskazane przez klienta. Zwrot zostaje zrealizowany w terminie 14 dni od momentu rozpatrzenia reklamacji.
-
Koszt dostarczenia reklamowanego towaru do sprzedającego pokrywa klient. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
VIII.
/Postanowienia końcowe/
-
Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych jego postanowień. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego regulaminu.
-
Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w dowolnym czasie. Zmiany regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie sklepu internetowego. W przypadku klientów zarejestrowanych będą oni związani postanowieniami nowego regulaminu od dnie jego opublikowania na stronie sklepu.
-
Aktualny regulamin jest publikowany na stronie sklepu internetowego i możliwy do pozyskania oraz utrwalenia na komputerze klienta.
-
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez klienta.
-
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do konta klienta w wyniku niedochowania zasad ostrożności przez klienta przy posługiwaniu się loginem i hasłem do konta.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.05.2013 roku.